Alcoa voor het derde opeenvolgende jaar uitgeroepen tot een van de meest milieubewuste bedrijven ter wereld

DAVOS, Zwitserland--(BUSINESS WIRE)--Alcoa (NYSE: AA) heeft vandaag bekendgemaakt dat het voor het derde opeenvolgende jaar is uitgeroepen tot een van de meest duurzaam werkende bedrijven ter wereld. Alcoa werd geëerd als een van de belangrijkste rolmodellen op het gebied van duurzame bedrijfsactiviteiten in de jaarlijkse lijst van 100 meest milieu- en gezondheidsbewuste ondernemingen ter wereld tijdens een ceremonie die plaatsvond gedurende het World Economic Forum in het Zwitserse Davos.

"Het feit dat wij zijn opgenomen in de wereldwijde top 100 vormt een afspiegeling van ons harde werken en de waarde die wij, als bedrijf, hechten aan duurzaamheid", aldus Alain Belda, de voorzitter en CEO van Alcoa. "We maken duurzaam gedrag onderdeel van onze bedrijfspraktijken, partnerschappen en maatschappelijke betrokkenheid. Bij Alcoa beschouwen we duurzaamheid als een combinatie van financieel succes, een verantwoord milieubeleid en sociale verantwoordelijkheid, met voordelen op de lange termijn voor alle belanghebbenden. Deze erkenning geeft een extra impuls aan de initiatieven van ons bedrijf op het gebied van duurzaamheid", aldus Belda.

Alcoa is medeoprichter van het nieuw gevormde Climate Action Partnership in de Verenigde Staten. Dit is een organisatie van toonaangevende bedrijven en niet-gouvernementele organisaties die samenwerken met de regering om de klimaatverandering te vertragen, te stoppen en uiteindelijk ongedaan te maken.

Alcoa is 's werelds meest vooraanstaande producent en manager van installaties voor primair aluminium, verwerkt aluminium en alumina (aluminiumoxide), en is werkzaam in alle belangrijke aspecten van de industrie. Alcoa levert aan haar afnemers in de luchtvaart-, automobiel-, verpakkings-, bouw- en constructie-, handelstransport- en industriële markten een totaaloplossing van ontwerp, ingenieurschap, productie en andere capaciteiten van de Alcoa-bedrijven. Naast aluminiumproducten en -componenten brengt Alcoa ook consumentenmerken op de markt, zoals Reynolds Wrap® aluminium- en plasticfolie, Alco® wielen en Baco® huishoudfolie. Alcoa is tevens werkzaam op het gebied van behuizingen, bevestigingssystemen, precisiegieten en elektrische distributiesystemen voor auto's en vrachtwagens. De onderneming telt 124.000 medewerkers in 44 landen en is tot een van de beste bedrijven ter wereld op het gebied van duurzaamheid uitgeroepen tijdens het World Economic Forum in het Zwitserse Davos. Meer informatie kunt u vinden op www.alcoa.com.